تکس دیس لاو
یه تکس دیس لاو براتون گذاشتم امیدوارم خوشاون بیاد
ادامه مطلب
سبک موسیقی رپ که در دهه ۱۹۶۰ توسط سیاهپوستان آمریکایی در برانکس (واقع در نیویورک) به وجود آمد نوعی سلاح مبارزه جوانان سیاه با تبعیض.های نژادی رایج در آن زمان بود و به همین دلیل بود که به خاطر بیان مشکلات زندگی در گِتوها (جایی برای زندگی مردمی که جزو اقلیت یک شهر به حساب می.آیند) به موسیقی گتو نیز شهرت دارد.
گرچه همواره سیاهپوستان را صاحبان موسیقی رپ می.دانند اما نمی.توان از نقش آمریکایی.های لاتینی تبار در زنده نگه داشتن این سبک چشم پوشی کرد، در ثانی رپ در دنیای امروز از چار چوبی که آنرا منحصراً مربوط به سیاهپوستان می.ساخت خارج شده و به یک شیوه اعتراض برای جوانان جهان تبدیل شده؛ در واقع هر جا که جوان.ها هستند و هر کجا که نارضایتی وجود دارد رپ هم بعنوان یک شیوه اعتراض که در قالب موسیقی و در دل کلماتی که به سرعت و پشت سر هم پیاده می.شوند نهفته.است ٫ در آنجا حضور دارد.
می توان گفت رپ موسیقی اعتراضی است که کمی چاشنی طنز (fun) به آن اضافه شده.
سیاهپوستان بنیان گذار رپ در آن زمان بدلیل نداشتن استطاعت مالی کافی و عدم وجود امکانات لازم، قادر به ضبط آهنگ.های خود در استودیو نبودند و به ناچار هنر خود را در خیابان عرضه می.داشتند و به جای استفاده از ساز، دست می.زدند! (صدای دست زدنی که امروزه در در آهنگ.های رپ و هیپ هاپ می.توان براحتی آن را شنید به نوعی احترام به رپرهای اولیه و بنیانگذاران رپ است) اما بالاخره روزی رسید که رپرها توانستند آهنگ.های خود را ضبط کنند.
با اینکه بسیاری معتقدند اولین آهنگ.های رپ را Grandmaster Flash یا The Sugarhill Gang ضبط کرده.اند اما این عقیده در مورد موسیقی Hip Hop صحت دارد نه در مورد رپ. به هر تقدیر نخستین آهنگ رپی که رسماً در تاریخ موسیقی ضبط شد «Here Come the Judge» نام داشت که در سال ۱۹۶۸ توسط کُمدین معروف Pigmeat Markham ضبط شده بود.
رپ و هیپ هاپ حال حاضر آمریکا
هر چند رپ و هیپ هاپ در آمریکای امروز هنوز هم لحن تلخ و تمسخر آمیز اعتراضی خود را حفظ کرده اما دیگر درباره مباحثی که در آغاز تولد خود به آنها می.پرداخت سخنی به میان نمی.آورد یا حد اقل ٫ به ندرت درباره آن.ها سخن می.گوید؛ گویا آرزوی دکتر لوتر کینگ در مورد برابری حقوق سیاهان و سفید پوست.ها، لااقل در مورد رپرها در حد زیادی به تحقق پیوسته، چون محور اصلی موسیقی رپ و هیپ هاپ در آمریکای حال حاضر را گنگستا رپ (Gangsta Rap) و تا حدود زیادی هاردکور رپ (Hardcore Rap) تشکیل می.دهد به عبارت ساده تر امروزه مباحث اصلی این موسیقی را مواد مخدر، قانون شکنی و در مجموع هر مبحث دیگری که باعث می.شود والدین فرزندان خود را از گوش دادن به این موسیقی منع کنند؛ شاید امروزه بتوان رپ را فقط متعلق به بزرگترها نامید اما در این میان گروه.هایی مثل Native Deen و رپرهایی که سبک Christian Rap را دنبال می.کنند تلاشی هر چند بی فایده برای جلوگیری از این امر می.کنند اما با وضعی که امروز بر دنیای رپ و هیپ هاپ حاکم است شاید تنها می.توان آن.ها را رپرهایی متعلق به دنیای کوچکترها دانست.
سلام اینم اموزش تکس نویسی
کثر افراد مبتدی با اینکه پتانسیل بالایی برای نوشتن تکست رپ دارند ولی به خاطر اینکه قواعد آن را نمی دانند ، فقط با کمی تفکر در همان شروع کار تکست نویسی را کنار می گذارند، باور غلطی که بین افراد است این است که تکست نویسی قاعده خاصی ندارد. درست است که تکست نویسی بیشتر بر پایه ریتم است ولی به هر حال قواعد خاص خود را داراست. هر تکست رپ استاندارد به طور معمول از سه ورس و سه کروس تشکیل شده است.
هر ورس از هشت بیت تشکیل شده است و هر کروس به طور معمول از چهار بیت تشکیل می شود که می تواند دو بیت تکراری باشد. کروس ها می توانند حذف شوند و بنابر سلیقه تکست نویس و خواننده می توانند به هر شکلی باشند. پیکربندی معمولی رپ فارسی همانطور است که ذکر شد ولی تکست نویس می تواند بنابر سلیقه اش معیارها را تغییر دهد و هیچ اجباری در کار نیست !
هر اهنگی یک intro و یک outro دارد، در intro خواننده سعی می کند شنونده رو برای شروع کار اماده کنه، ممکنه اسم اهنگساز و میکسر و بقیه همکاران خواننده در این قسمت گفته بشه. در قسمت outro خواننده سعی می کنه که اهنگ رو بعد از کروس تموم کنه، ممکنه در این قسمت یک متن چند کلمه ای مدام تکرار بشه....
پیشنهاد من اینه که برای شروع تکست نویسی دوباره تمام ارشیو اهنگ های رپتون رو مرور کنید و به هر تکست دقت کنید. این میتونه برای یک شروع خوب به شما کمک شایانی بکنه. برای درک بهتر رپ فارسی از لحاظ قواعد توصیه می کنم به اهنگ های قدیمی "هیچکس" و اهنگ های "زدبازی" و "یاس" خوب گوش بدید.
سلام یه همه دوستای گلم یه اموزش گذاشتم درمورد اهنگسازی امیدوارم خوشتون بیاد
عريف نت:علامتي است كه بوسيله آن صداهاي موسيقايي نوشته شده ، سپس خوانده و اجرا مي شود
براي بيان نت دو نظام وجود دارد
نظام هجايي
Do Re Mi Fa Sol La Si
نظام الفبايي
C D E F G A B
سي لا سل فا مي ر دو
خطوط حامل :
پنج خط موازي و با فاصله معين و يكسان نسبت به هم مي با شد كه نت ها بر روي خطوط و ما بين خطوط قرار مي گيرند و خطوط حامل را از پايين به بالا مي شماريم
خطوط حامل
درحالت كلي نت ها به چهار صورت بر روي خطوط حامل قرار مي گيرند
1 پنج نت بر روي خطوط قرار مي گيرد
2 چهار نت بين خطوط قرار
3-يك نت از پايين چسبيده به خط اول قرار مي گيرد
4-يك نت از بالا چسبيده به خط پنجم قرار مي گيرد
همانطور كه در تصوير بالا مشاهده مي كنيد 11 نت قرار گرفته است
............